Jumaat, 23 Julai 2010

TerbangTinggiBersamaPelangi!

semalam,
aku merengek hendak belon,
hendak jajan,
hendak baju kiko,
tp,
hari ini,
aku senyum tntg belon,
kenyang kunyah jajan,
adidas pilhan diri...

sudah dewasa,
kadang2 sesak,
sesak dgn masalah dunia,
ish,
tapi seronok,
punye kertas sendiri,
besi sendiri..

aku sudah boleh terbang,
kini bkn mencr pelangi,
tp bersama pelangi,
gelak,
aku senyum mcm badut,
panjg merah,
seronok x terkata..

masjid di bina aku pergi,
sp milik masjid aku masih pergi,
sp ajak aku pegi,
tp,
cerita masjid aku appy,
senyum gelak jd penyeri,
aku puas jika masjid terbina atas senyuman aku ini..

aku de mawar,
tp di tgh pgar,
pagar yg penuh cctv,
ish,
tp aku nak pegang mawar ini,
walau berduri,
sakit,
tp wangi nye aku giler,
ape terjadi,
mawar ungu ini hak aku,
jgn tebas,
aku tebas kau balik..

kenapa aku sibuk sapu rumah?
lama aku x dtg sini,
sibuk bagai menteri pertahanan,
aku biasa saja,
tp udah kuat,
senyum jd tepat,
gelak jd kuat,
aku usdah kemabali sahabt!!

p / s : ade tntg mawar tp aku post nnt!

0 Kate2 Perangsang: