Khamis, 7 Oktober 2010

BilaKesepianTersandungKesibukan

semalam,
lalu pesta,
bising dengan musik,
gelak tawa muda mudi..

pelik terpancar,
tidak letih kah kalian?
tidak bising kah kalain?
tidak rimas kah kalian?

rehat penting,
untuk tenaga esok atau lusa,
perlu bazirkan pd ruang x bergune?
tidak aku rasa..

lama x rs ini,
kesempitan masa yg memeritkan,
langit bising pada ku,
lama tidak melihat nya..

bintang jugak begitu,
merajuk dr memancar jelita,
argh,
bulan jgn begitu,
aku perlu kau tuk cahaya buku..

byk lepas dr tangan,
hendak di kejar,
memikir ape yg terikat di kaki,
argh!

aku ikut angin,
angin tiup aku pergi,
menagih agar ikutan ku berbaloi,
tidak sia kaki tepasak..

ya rabb adil,
ape dia beri,
indah,
percaya lah wahai insan,
ape kau beri indah,
akan di anugerahkan kebaikan,
dan aku pecaya itu....




:memerlukan ruang sepi tapi perlu bingitan..

0 Kate2 Perangsang: