Rabu, 13 Oktober 2010

SepantasKelip

Kecik pikir dewasa seronok,
boleh pandu moto-car,
keje dan bergaya,
ada pasangan dan anak..

dulu,
setiap hari menanti satu hari,
hari nombor meningkat,
di mane batang lilin bertambah..

seronok kate nye,
semakin dewase,
punya wang sendiri,
bebas dr bebelan ayahanda bonda....

tiba dewasa,
tahun cepat ganti,
masa cepat berlari,
setiap detik menjd pelesit tanpa berhenti..

aku jua begitu,
sudah tersentuh kedewasaan,
tp,
aku masih tidak bersedia,
menghadapi dugaan dan harapan yg depan...

dewasa ajar erti rindu,
sayang serta kasih,
jujur,
aku rindu bebelan bonda,
serta marahan ayah..

rotan ayah ajar aku jd lelaki,
kini,
aku sang dewasa yg mampu diri sendiri,
tanpa lengan isan lain..

genap ganda2 umor ku,
aku ucap setinggi langit,
menjd teman,
menjd lawan,
menjd sahabt,
serta menjd pasagan..

ulang tahun mata ku celik di dunia,
ulang tahun aku menjd khalifah di bumi nya,
syukur ku panjat kepada mu ya rab!


p / s : dah tua.. nak bg bonda ayahanda cucu pule!

0 Kate2 Perangsang: